- BUKO Bereikbaar
- Diensten
- Digitale informatiebakens


digitale informatie bakens
Ruim 84% van de weggebruikers wint reisinformatie in voordat zij van huis vertrekken. Deze groep is dus voor hun reis goed te bereiken en gebruikt deze informatie om hun reisgedrag aan te passen. Toch hebben alle weggebruikers ook baat bij een goede on-trip informatievoorziening. Oftewel, terwijl zij in de auto zitten. Het reisadvies kan immers anders worden door bijvoorbeeld een ongeval of uitloop van de werkzaamheden. Dankzij de inzet van onze digitale informatiebakens (DIB’s) beschikt iedere weggebruiker over de actuele reisadviezen.
bereik weggebruikers met bereikbaarheidsinformatie
gebruikers in Nederland
01. Meldingen met precisie
Digitale Informatiebakens zijn in-car meldingen met informatie over bijvoorbeeld reistijden en (aanstaande) werkzaamheden. Deze notificatie wordt alleen verzonden aan weggebruikers die binnen een bepaald afgebakend gebied reizen. Hiermee bereiken de DIB’s met een ongekende precisie de juiste doelgroep op het juiste moment. Het fijne aan deze inzet is dat men ook geen extra app hoeft te downloaden om de informatie te ontvangen. Zij worden bereikt binnen platformen die zij voor andere doeleinden gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan de apps Flitsmeister en Waze die als kanaal gebruikt worden.
02. juiste bericht op het juiste moment
Het bericht bereikt de doelgroep voor wie dat altijd relevant is. Alleen de personen die door het effectgebied rijden ontvangen de DIB-meldingen. Bij deze inzet adviseren wij over de strategische locaties, waarbij er rekening wordt gehouden met de keuzemomenten. Zo heeft het geen zin om de melding te versturen als iemand zijn laatste keuzepunt al voorbij is. Dit voorkomt dat weggebruikers al dan niet onbewust hun laatste keuzemoment voorbij zijn. Wel zo prettig voor de weggebruiker en ook veilig voor de wegwerker.
03. MEERWAARDE
Door de specifieke targeting worden enkel weggebruikers geïnformeerd op wie het dat moment van toepassing zijn. Zo wordt er urgentie gecreëerd, waardoor weggebruikers sneller de informatie zullen opvolgen. Door de informatie te verstrekken voor de keuzemomenten op de weg, wordt de veiligheid en doorstroming rondom het werkvak geoptimaliseerd.
PROJECTCASES
Hinderaanpak A73
Lozerlaan Den Haag
Sint Annastraat
meest gestelde vragen
Een DIB is eigenlijk de digitale versie van een DRIP. In plaats van informatievoorzieningen via panelen boven de weg brengen we boodschap nu als in-car melding.
Van tevoren bepalen we op welke punten de melding af moet gaan. Elke automobilist die Waze of Flitsmeister gebruikt en over dat specifieke punt rijdt, zal vervolgens een melding ontvangen.
De meldingen zijn op te delen in twee types: vooraankondigingen en actuele informatievoorzieningen. Bij eerstgenoemde krijgen gebruikers bij aankomst op hun eindbestemming een pop-up melding en bij laatstgenoemde zal het een in-car gesproken melding zijn.
Op deze manier kunnen wij de daadwerkelijke weggebruiker vroegtijdig of juist op het laatste moment van informatie voorzien, zodat zij hun reis erop kunnen aanpassen.
Testimonials
WAT ONZE OPDRACHTGEVERS ZEGGEN
Een vernieuwend concept, waarbij het verhaal van begin tot eind klopte. Het van tevoren uitgevoerde gedragsonderzoek zorgde voor gedegen en goed overwogen keuzes ten tijde van de uitvoering. Dit en de samenwerking zijn als zeer prettig ervaren.
Gemeente Nijmegen
Dit betrof het eerste project waar ik gebruik heb gemaakt van BUKO Bereikbaar. De resultaten van de digitale omgevingscommunicatie en de samenwerking maakten me dusdanig enthousiast dat ik het ook gelijk heb meegenomen voor twee andere aankomende projecten.
Gemeente Den Haag
De mogelijkheden zijn met de verschillende diensten eindeloos. Vandaar dat het erg fijn was dat er vanuit de expertise flexibel werd meegedacht bij het samenstellen van de juiste dienstverleningen en bijbehorende producten.
Gemeente Landgraaf
Dit was de eerste keer dat we een samenwerking hadden en het verliep vanaf het begin allemaal zeer voorspoedig. Voornamelijk de eenvoudige afstemming en de snelle communicatie droeg hier aan bij. Mocht er toch een vraag zijn, dan werd dit gelijk goed en professioneel opgepakt.
Gemeente Haarlem
Fijne samenwerking, erg betrokken bij het project en BUKO Bereikbaar heeft er veel tijd en energie in gestoken om iedereen op de hoogte te brengen en houden. Bij issues werd er snel gehandeld en gecommuniceerd.
Van Gelder
Er werden goede afspraken gemaakt, waarna de snelle en duidelijke communicatie leidde tot een goed resultaat. Ook het meedenken over nuttige aanvullende (communicatie) diensten werd als zeer prettig ervaren.
Gemeente Hoorn
Erg fijne en aardige mensen om mee samen te werken, waarbij er absoluut wordt meegedacht bij verschillende onderdelen van de voorbereiding. Ondanks dat ze heel veel projecten hebben lopen, heb ik het gevoel dat ze super goed op de hoogte zijn van de informatiestroom, plannen en afspraken die gelden voor mijn events.
Par-t
gerelateerde diensten
Navigatiebeïnvloeding
Mobiliteitsdata
DIGITALE SCHERMEN
Wil jij meer weten?
