Waze
Flitsmeister

digitale informatie bakens

Ruim 84% van de weggebruikers wint reisinformatie in voordat zij van huis vertrekken. Deze groep is dus voor hun reis goed te bereiken en gebruikt deze informatie om hun reisgedrag aan te passen. Toch hebben alle weggebruikers ook baat bij een goede on-trip informatievoorziening. Oftewel, terwijl zij in de auto zitten. Het reisadvies kan immers anders worden door bijvoorbeeld een ongeval of uitloop van de werkzaamheden. Dankzij de inzet van onze digitale informatiebakens (DIB’s) beschikt iedere weggebruiker over de actuele reisadviezen.

5

bereik weggebruikers met bereikbaarheidsinformatie

300000

gebruikers in Nederland

01. Meldingen met precisie

Digitale Informatiebakens zijn in-car meldingen met informatie over bijvoorbeeld reistijden en (aanstaande) werkzaamheden. Deze notificatie wordt alleen verzonden aan weggebruikers die binnen een bepaald afgebakend gebied reizen. Hiermee bereiken de DIB’s met een ongekende precisie de juiste doelgroep op het juiste moment. Het fijne aan deze inzet is dat men ook geen extra app hoeft te downloaden om de informatie te ontvangen. Zij worden bereikt binnen platformen die zij voor andere doeleinden gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan de apps Flitsmeister en Waze die als kanaal gebruikt worden.

PROJECTCASES

Rijksweg - Overheid

Hinderaanpak A73

Binnenstedelijk - Overheid

Lozerlaan Den Haag

Binnenstedelijk - Overheid

Sint Annastraat

meest gestelde vragen

Wat is een DIB?

Een DIB is eigenlijk de digitale versie van een DRIP. In plaats van informatievoorzieningen via panelen boven de weg brengen we boodschap nu als in-car melding.

Wie bereik je met de digitale vooraankondiging

Van tevoren bepalen we op welke punten de melding af moet gaan. Elke automobilist die Waze of Flitsmeister gebruikt en over dat specifieke punt rijdt, zal vervolgens een melding ontvangen.

Waar krijgen de mensen de meldingen?

De meldingen zijn op te delen in twee types: vooraankondigingen en actuele informatievoorzieningen. Bij eerstgenoemde krijgen gebruikers bij aankomst op hun eindbestemming een pop-up melding en bij laatstgenoemde zal het een in-car gesproken melding zijn.

Wat is hier het voordeel van?

Op deze manier kunnen wij de daadwerkelijke weggebruiker vroegtijdig of juist op het laatste moment van informatie voorzien, zodat zij hun reis erop kunnen aanpassen.

Testimonials

WAT ONZE OPDRACHTGEVERS ZEGGEN

gerelateerde diensten

LIVIA

Navigatiebeïnvloeding

LISA

Mobiliteitsdata

STREETSYNC

DIGITALE SCHERMEN

Wil jij meer weten?

  • Start
  • Diensten
  • Projecten
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact