Instagram
Facebook
Google Ads

Digitale omgevings communicatie

Ruim 93% van de Nederlanders van 15 jaar en ouder is te vinden op social media. Social media zijn dan ook een ideale plek om op een laagdrempelige en kosteneffectieve manier weggebruikers en omwonenden in en rondom het projectgebied pro-actief op de hoogte te houden over de actuele reis- en hinderinformatie. Wij zetten daarvoor Digitale Omgevingscommunicatie (DO) in.

84

van de gebruikers wint pre-trip informatie in

93

van de bevolking is actief op social media

92

volgt de pre-tip info op tijdens werkzaamheden

883

verschillende uitingen per campagne

01. JUISTE BOODSCHAP

Mensen scrollen gemiddeld 914 meter per dag op hun telefoon. Om er een beeld bij te creëren; dat is meer dan drie keer de hoogte van de Eifeltoren! Het is daarom van belang om de berichtgeving dusdanig in te regelen dat deze er tussenuit springen voor de gebruiker. Binnen ons team werken er experts die dit kunnen realiseren. Van de vormgeving tot de teksten, overal wordt een bewuste keuze op toegepast. Zo bereiken we de beoogde doelgroep op het juiste moment en met het juiste bericht.

PROJECTCASES

Rijksweg - Overheid

Hinderaanpak A73

Binnenstedelijk - Overheid

Lozerlaan Den Haag

Binnenstedelijk - Overheid

Sint Annastraat

meest gestelde vragen

Wat is digitale omgevingscommunicatie?

Via digitale kanalen (Facebook en Instagram) worden berichten getoond waarin de aanstaande werkzaamheden worden gecommuniceerd. Daarnaast worden de mensen ten tijde van de werkzaamheden op de hoogte gehouden over de voortgang en/of wijzigingen.

Wie bereik je met de digitale omgevingscommunicatie?

Wij bereiken iedereen die woont, werkt of reist binnen een vastgesteld targettingsgebied. Dit targettingsgebied wordt van tevoren in samenspraak vastgesteld. Mensen die buiten dit gebied vallen, zullen de berichtgevingen niet zien. Zo zorgen we ervoor dat enkel de mensen bereikt worden voor wie het van toepassing is.

Waar zien mensen de advertenties?

De berichtgevingen worden getoond op de tijdlijn van Facebook en Instagram. Hiervoor hoeven ze niet een bepaalde pagina te volgen of te liken. Zo bereiken wij ruim 93% van alle omwonenden.

Is het alleen via Facebook en Instagram?

Elk project is uniek. Vandaar dat er van tevoren goed gekeken moet worden naar de doelgroepen en de mogelijkheden om deze te bereiken. Met Facebook en Instagram bereiken we het overgrote gedeelte van Nederland. Toch zijn er ook andere mogelijkheden. Denk hierbij aan berichtgevingen via LinkedIn, TikTok en YouTube.

Hoe werkt hyperpersonalisatie?

Per dag zitten Nederlanders gemiddeld meer dan 900(!) meter op hun telefoon te scrollen. Om op te vallen tussen al deze berichten is het belangrijk om de boodschap zo persoonlijk en actueel mogelijk te maken. Regent het? Dan is het vanzelfsprekend niet handig om te vragen om de fiets te pakken. Woont iemand in het centrum? Dan is het niet handig om routeadvies te geven vanuit een andere wijk. Deze inzichten nemen wij mee, zodat er volledig geautomatiseerd verschillende berichten live gaan die op het juiste moment voor de juiste persoon van toepassing zijn.

Wat is hier het voordeel van?

Mensen zijn op voorhand goed geïnformeerd van de werkzaamheden. Hiermee vergroten we zowel het draagvlak onder de stakeholders als het feit dat mensen onbewust alternatieve routes kiezen. Hierdoor nemen we potentiële frustratie weg en houden we het werkvak rustig. Dit creëert uiteindelijk meer veiligheid.

Krijg ik ook de resultaten te zien?

Tijdens de inzet zal er een digitaal dashboard gedeeld worden. Hiermee zijn de statistieken en voortgang van de campagne 24/7 inzichtelijk.

Testimonials

WAT ONZE OPDRACHTGEVERS ZEGGEN

gerelateerde diensten

LIVIA

Navigatiebeïnvloeding

LISA

Mobiliteitsdata

STREETSYNC

DIGITALE SCHERMEN

Wil jij meer weten?

  • Start
  • Diensten
  • Projecten
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact