- BUKO Bereikbaar
- Diensten
- Digitale Omgevingscommunicatie



Digitale omgevings communicatie
Ruim 93% van de Nederlanders van 15 jaar en ouder is te vinden op social media. Social media zijn dan ook een ideale plek om op een laagdrempelige en kosteneffectieve manier weggebruikers en omwonenden in en rondom het projectgebied pro-actief op de hoogte te houden over de actuele reis- en hinderinformatie. Wij zetten daarvoor Digitale Omgevingscommunicatie (DO) in.
van de gebruikers wint pre-trip informatie in
van de bevolking is actief op social media
volgt de pre-tip info op tijdens werkzaamheden
verschillende uitingen per campagne
01. JUISTE BOODSCHAP
Mensen scrollen gemiddeld 914 meter per dag op hun telefoon. Om er een beeld bij te creëren; dat is meer dan drie keer de hoogte van de Eifeltoren! Het is daarom van belang om de berichtgeving dusdanig in te regelen dat deze er tussenuit springen voor de gebruiker. Binnen ons team werken er experts die dit kunnen realiseren. Van de vormgeving tot de teksten, overal wordt een bewuste keuze op toegepast. Zo bereiken we de beoogde doelgroep op het juiste moment en met het juiste bericht.
02. HYPERPERSONALISATIE
Ieder mens is uniek. Vandaar dat hier ook rekening mee moet worden gehouden bij de communicatie. In plaats van mensen in een hokje te plaatsen, zorgen we ervoor dat er teksten worden opgesteld die aansluiten bij hun behoeften en leefstijlen. Zo laten we gedragswetenschappen en technologie elkaar versterken. Aan de voorkant wordt een gedragsonderzoek uitgevoerd, waarna er verschillende tekstversies worden opgesteld. Deze worden vervolgens in de visual versterkt met externe bronnen. Zo spelen we met een dynamische campagne elke dag in op de aandacht voor de mens.
03. MEERWAARDE
Actuele informatievoorziening is cruciaal bij het verbeteren van de hinderbeleving. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee. Aan de hand van Dynamische Digitale Omgevingscommunicatie richten we ons niet alleen op de directe omgeving van het werkvak, maar bereiken we ook doorreizend verkeer en bewoners/weggebruikers van verder af. Zo zorgen we er – in tegenstelling tot bijvoorbeeld bewonersbrieven – voor dat de geïnformeerde bewoners en weggebruikers aanzienlijk toenemen.
PROJECTCASES
Hinderaanpak A73
Lozerlaan Den Haag
Sint Annastraat
meest gestelde vragen
Via digitale kanalen (Facebook en Instagram) worden berichten getoond waarin de aanstaande werkzaamheden worden gecommuniceerd. Daarnaast worden de mensen ten tijde van de werkzaamheden op de hoogte gehouden over de voortgang en/of wijzigingen.
Wij bereiken iedereen die woont, werkt of reist binnen een vastgesteld targettingsgebied. Dit targettingsgebied wordt van tevoren in samenspraak vastgesteld. Mensen die buiten dit gebied vallen, zullen de berichtgevingen niet zien. Zo zorgen we ervoor dat enkel de mensen bereikt worden voor wie het van toepassing is.
De berichtgevingen worden getoond op de tijdlijn van Facebook en Instagram. Hiervoor hoeven ze niet een bepaalde pagina te volgen of te liken. Zo bereiken wij ruim 93% van alle omwonenden.
Elk project is uniek. Vandaar dat er van tevoren goed gekeken moet worden naar de doelgroepen en de mogelijkheden om deze te bereiken. Met Facebook en Instagram bereiken we het overgrote gedeelte van Nederland. Toch zijn er ook andere mogelijkheden. Denk hierbij aan berichtgevingen via LinkedIn, TikTok en YouTube.
Per dag zitten Nederlanders gemiddeld meer dan 900(!) meter op hun telefoon te scrollen. Om op te vallen tussen al deze berichten is het belangrijk om de boodschap zo persoonlijk en actueel mogelijk te maken. Regent het? Dan is het vanzelfsprekend niet handig om te vragen om de fiets te pakken. Woont iemand in het centrum? Dan is het niet handig om routeadvies te geven vanuit een andere wijk. Deze inzichten nemen wij mee, zodat er volledig geautomatiseerd verschillende berichten live gaan die op het juiste moment voor de juiste persoon van toepassing zijn.
Mensen zijn op voorhand goed geïnformeerd van de werkzaamheden. Hiermee vergroten we zowel het draagvlak onder de stakeholders als het feit dat mensen onbewust alternatieve routes kiezen. Hierdoor nemen we potentiële frustratie weg en houden we het werkvak rustig. Dit creëert uiteindelijk meer veiligheid.
Tijdens de inzet zal er een digitaal dashboard gedeeld worden. Hiermee zijn de statistieken en voortgang van de campagne 24/7 inzichtelijk.
Testimonials
WAT ONZE OPDRACHTGEVERS ZEGGEN
Een vernieuwend concept, waarbij het verhaal van begin tot eind klopte. Het van tevoren uitgevoerde gedragsonderzoek zorgde voor gedegen en goed overwogen keuzes ten tijde van de uitvoering. Dit en de samenwerking zijn als zeer prettig ervaren.
Gemeente Nijmegen
Dit betrof het eerste project waar ik gebruik heb gemaakt van BUKO Bereikbaar. De resultaten van de digitale omgevingscommunicatie en de samenwerking maakten me dusdanig enthousiast dat ik het ook gelijk heb meegenomen voor twee andere aankomende projecten.
Gemeente Den Haag
De mogelijkheden zijn met de verschillende diensten eindeloos. Vandaar dat het erg fijn was dat er vanuit de expertise flexibel werd meegedacht bij het samenstellen van de juiste dienstverleningen en bijbehorende producten.
Gemeente Landgraaf
Dit was de eerste keer dat we een samenwerking hadden en het verliep vanaf het begin allemaal zeer voorspoedig. Voornamelijk de eenvoudige afstemming en de snelle communicatie droeg hier aan bij. Mocht er toch een vraag zijn, dan werd dit gelijk goed en professioneel opgepakt.
Gemeente Haarlem
Fijne samenwerking, erg betrokken bij het project en BUKO Bereikbaar heeft er veel tijd en energie in gestoken om iedereen op de hoogte te brengen en houden. Bij issues werd er snel gehandeld en gecommuniceerd.
Van Gelder
Er werden goede afspraken gemaakt, waarna de snelle en duidelijke communicatie leidde tot een goed resultaat. Ook het meedenken over nuttige aanvullende (communicatie) diensten werd als zeer prettig ervaren.
Gemeente Hoorn
Erg fijne en aardige mensen om mee samen te werken, waarbij er absoluut wordt meegedacht bij verschillende onderdelen van de voorbereiding. Ondanks dat ze heel veel projecten hebben lopen, heb ik het gevoel dat ze super goed op de hoogte zijn van de informatiestroom, plannen en afspraken die gelden voor mijn events.
Par-t
gerelateerde diensten
Navigatiebeïnvloeding
Mobiliteitsdata
DIGITALE SCHERMEN
Wil jij meer weten?
